Stormtrivs

Äntligen har jag landat i jobbetl. Här ska jag stanna tills jag får pension (hoppas jag)
Ordning o reda på bokningar, produkter och tillbehör finns... Och bra arbetskollegor... Me like <3

Idag hade jag 2 färgningar. Tänk att det kan va så kul att färga och klippa hår.... Att få skapa liv o rörelse med mina händer varje dag...
EFter jag blev sjukskriven trodde jag aldrig att jag skulle tillbaka till yrket. För innan jag brakade hade jag ångest när jag skulle ut till kunden o klippa eller färga... Prestations ångest och ångest över att behöva stå så nära människorna o jobba....
Idag har jag inte kännt så EN ENDA GÅNG. Allt känns till och med bättre än det någonsin har gjort... Som att jag behövt vara hemma alla dessa år för att på nåt vis landa i mig själv för att kunna jobba med det som jag tycker är så himla kul...
Det är nästan ofärskämt att få gå till jobbet och ha så kul...=)

På torsdag ska stortjejen på skolresa till Liseberg. Hon planerar redan nu för resan. Tog fram kläderna som hon ska ha på resan så de hinner tvättas bl a. Och imorn ska hennes klasskompis sova här så att de kommer upp på morgonen...=)
Matte och Matilda har börjat bli stora. Det märks framförallt i deras förhållande till varandra. I helgen va de båda med Matildas kompisar och mina ungar håller ihop och är sams <3
Det trodde man inte för några år sen.... Tänk vad lite mognad och förståelse för varann kan göra underverk...

På torsdag och fredag får lilla Lovisa vara på dagis ända till kl 7... Stackarn. men det är tur att hon trivs där. Personalen är så goa och gulliga och tar hand om henne.
Nu har hon börjat testa lite vad som är okej eller inte... Ibland när vi kramar om henne säger hon nej och slår till med handen på oss...
Idag i köket när jag skulle krama henne fick jag en smäll på huvet. Nej fy Lovisa sa jag. Hon tittade på mig för hon såg ju att jag såg lite arg ut. Sen sträckte hon ut armarna och kramade om mig istället... Mmmm tack gumman, va go du är, sa jag och kramade tillbaka...
Hoppas hon lär sig av det vad som är ok och inte ok...=)
Spännande är det iaf och det är alltid kul och spännande med lilla Grodan<3

Här bjuder jag på en lite bild =)


Skepp ohoj

Kommentarer :

#1: GJ

Hej!

Va kul att du trivs på ditt nya jobb, jättekul verkligen! GRATTIS det är du verkligen värd, fina du!



Va lik sin far hon är Lovisa!



Kramen

G.



(Vill inte lägga ut mitt namn, men du vet vem jag är :)

skriven

Kommentera inlägget här :