Yrsel

Vaknade på natten av att sängen snurrade runt i en virvelvind.... Greppade tag i min sovande sambo för att jag inte skulle ramla ur sängen.....
Men sängen stod ju självklart säkert på golvet... Det va bara jag som fick ett yrselanfall... Tur att jag fått det tidigare o visste va det va. Inte för att de är roligare för den sakens skull, men det är vansinnigt läskigt...
Och sen den vidriga "åksjukan" jag får.... Jag blir totalt ledlös, kan inte titta och vill definitivt inte röra mig för då yrslar det ju ännu mer....

Nu fick min kära sambo va hemma igår o ta hand om lillan för jag va däckad hela förmiddan. Han bullade upp en massa kuddar så jag kunde sitta o sova i sängen o så tog han fram en hink ifall att jag skulle orka kräkas... (Det är det värsta jag vet, tror att jag ska dö när jag kräks, så då håller jag mig in i det sista) Jag somnade i 3-4 timmar o slapp använda hinken iaf.

Lillan va så snäll o go när pappa jobbade hemma. Hon satt i sin babysitter o pratade med nallen och med pappa. Tänk att hon är så nöjd o glad.

Två månader o har börjat upptäcka sina händer.... Det är så roligt att se när hon ser de o börjar förstå att hon kan styra de lite... Inte så mkt än, men det blir mer o mer för varje dag....
Så har hon ju börjat bli så nyfiken...
Som när vi va till optikern. Under en timmes tid satt hon o kikade ut genom skyltfönstret o va så intresserad av allt som hände där utanför....

Hm.... nu känner jag mig lite yrslig igen ju.... Ska nog ta o vila en halvtimme o se om det går över...

Love&Laughter

Kommentera inlägget här :