Stjärnbarn (?)

Äntligen kom vår lilla Lovisa!

Efter att ha fått vänta hela 2 veckor efter beräknat datum fick vi äntligen träffa vår lilla Lovisa. När vi va upp till spec.mödra vården trodde vi att vi skulle få åka hem o vänta tills det satte igång av sig själv, men vi fick gå ner till bilen o hämta in "bb-väskan" och promenera över till förlossningen=)

Väl där satte de igång det hela och bara 5 timmar senare låg hon på min mage... En överlycklig 3 pojkarsfar konstaterade stolt och överlyckligt att hans 4e barn blev en flicka=)

Hemma väntade många syskon på lilla Lovisa, Håkans stora pojkar och mina 2 teenisar. Har en känsla av att Lovisa kommer bli väldigt påpassad=)

Vår granne, som sysslar med healing och lite mediala stuff, konstaterade att vår lilla Lovisa var ett Stjärnbarn... Hon är på sin sista resa här på jorden och sen är hon klar, förklarade hon. Att hon har en högre medial förmåga än många andra...
Jag vet inte så mkt om det, men jag ska genast gå ut på nätet o läsa lite om det... Sen kan man ju tro vad man vill om sådant. Själv är jag intresserad av sånt så lite spännande låter det...

Nu har det nästan gått 3 veckor o "snorpan" växer så det knakar.
Trots att det va 11 år sen min yngsta var bebis så är jag varm i kläderna. Däremot är det en helt annan känsla att vara mamma nu när jag närmar mig 40 vårar än när man va 20 plus. Då va man mer "splittrad" mellan karriär, äktenskap, och mammarollen. Man skulle vara världsbäst på allt och samtidigt. Idag har jag lättare att vara här och nu. Inga prestationskrav på mig själv längre....

Och nu kan jag inte skriva mer för tillfället för det är dags att tömma mjölkmagasinet lite....=)

Love@Laugter
BabyStar

Kommentera inlägget här :