Kärlek

Vaknar sakta av små jollrande ljud ifrån spjälsängen. Varsamt och med ett leende öppnar jag mina ögon och reser mig upp o kikar ner till Lovisa som nöjsamt ligger o pratar med sina kompisar som svävar ovanför i hennes mobil.
Det är röda elefantis, gröna missan, blåa tiggerr och gula simba... Vad hon säger vet hon bara själv, men det låter mysigt och de säger nog bara snälla saker till varann...=)

Jag kliver upp och upptäcker att Kung Bore har ansträngt sig under natten för ett sista försök att få vara kvar, men solen lyser ikapp och snart har vi nog våren på farstutrappen...

Jag och Lovisa tar oss upp och plockar fram det fina och färgglada babygymet som mormor har skaffat till Lovisa. Hon tittar och sprattlar och skrattar. Mest gillar hon discokulan i mitten. Ibland när hon sprattlar till med armarna kommer hon åt musikanterna som hänger där o spelar för henne... Då får hon stora förvånande ögon och undrar "vad va det som hände?" Själv sitter jag och tittar på henne och det bubblar i mitt bröst och jag blir alldeles varm i kroppen.


Tack Lovisa för att du finns<3

Kommentarer :

#1: Mamma Melissa

Åh, det där inlägget gjorde mig alldeles varm i kroppen! Ja, jag tror definitivt att det är snälla saker som sägs... kanske till och med frågor "Varför är du gul? Och hur kan ni sväva utan vingar?"



Underbart inlägg!



Måste även tacka för kommenaten inne hos mig, den värmde ordentligt!

skriven
#2: Lill-Loppan

Vilken härlig idé att Cirklis skriver blogg. Det innebär att jag får en del av ditt liv fast du är så långt borta...

skriven
#3: Anonym

Låter helt underbart! Hon är ju så fin lillsessan. Kram från ett blåsigt Västerås

skriven
#4: Dannelina

Hejsan min kära vän!

Det gick jätte bra att köra hem. Men jag var bra seg.

Körde Fredde till träningen och sen med ilfart till scandic på lanseringen.



Idag är jag segare än någonsin.



Tack själv för en trevlig dag.

Varma kramar din vän Camilla



Puss och kram till dina flickor från mej.

skriven

Kommentera inlägget här :