Ölands djurpark

Det va uppskattat av oss allihop. 300 kr per person och då fick man göra allt där inne. Gå in i djurparken, åka alla karuseller gratis och vara i vattenparken... Det va värt varenda krona måste jag säga. Överraskande va att Matte gillade djurparken jättemkt. Det va så härligt att se hur han njöt av att gå  o titta på alla djuren. Det va som att han fick kontakt med djuren när han stod där o tittade på de. Speciellt lejonen... Han stod o tittade så lugnt o härligt på ena lejon hanen och det va som att de delade tankar med varann..
.
Och jag va med om en mäktig grej hos lejonen när Matte o jag gick dit en andra gång innan vi åkte därifrån. Jag gick fram till fönstret för att kika in till lejonen och just då kom den största (han va STOR) lejon hanen gående mot mig. Såg mig rätt in i ögonen och lufsandes emot mig. Kom fram till fönsterrutan, tittade på mig en stund och sen la han sig precis under där jag stod... Det va en sån där "moment" som känns ända in i kroppen. Jag hade ju givetvis inte kameran redo, men om jag hade haft det så hade det inte blivit så mäktigt som det va...

Kommentera inlägget här :