Äntligen stranden på Öland

Vädret har varit fint när vi har varit här nere, men inte riktigt strålande sol så hittills har vi passat på att åka runt o kika på öland.. Men idag drog vi ner till stranden och det va så skönt och avslappnande... Pojkarna började med att känna på havet och jag o Lovisa va kvar på land.. Hon fick lite mat och så la jag henne i vagnen medans jag löste lite korsord... Där somnade hon så skönt och jag kunde sätta mig i solen en stund.. När Håkan kom tillbaka gick jag ut med Matte o doppade mig... Första doppet är ju alltid tufft för mig... Men det va riktigt skönt i vattnet...

Det tyckte Lovisa också...

De säger att jag är röd på ryggen efter idag. Jag känner att jag är lite varm men inte så jag har ont av det. Får se hur det blir under natten. Bra hoppas jag för jag vill åka ner till stranden en stund imorn innan vi städar ur stugan och åker hem...


Ja, vi tänker åka hem imorn kväll... Istället för att åka på söndag på dagen, när det är mkt bilar och varmt så väljer vi att åka då. De små pojkarna vill komma hem till "sverige" som matte sa....


Även om Matte va besviken att vi va på en bondgård och inte kunde fatta att man kunde vara här på Öland så tror jag att han har haft det rätt trevligt...

Han har varit jättego och gullig och han o jag har fått rå om varann lite extra... Han har varit mammig på ett charmigt sätt... Det behöver vi han o jag för vi träffas ju inte så ofta längre...

Kommentarer :

#1: Anonym

Vad FINT o härligt du berättat om er Ölands tur! :)



Stooor kram till dig vännen.

skriven

Kommentera inlägget här :